Selbstlernzentrum
2023
Buschmann-Göbels, A., Dönhoff, I., Hagen, C., & Tassinari, M.G. (2023). Selbstlernzentren: Erkenntnisse aus einem Workshop zum Thema: „Selbstlernzentren nach der Pandemiezeit: auf dem Weg nach neuen hybriden Modellen?“. In K. Fleischhauer, K. Koeppl, S. Nölle-Becker, B. Stolarczyk, & S. Sulzer (Ed,). Mehrsprachigkeit ≠ L1+L2+… +Ln. Mehrsprachigkeit ist keine Formel, sondern ein gelebtes Modell. Dokumentation der 32. Arbeitstagung vom 2.-4. März 2022 an der Technischen Universität Darmstadt (pp. 527–538). AKS
2021
Tassinari, M.G. & Martos Ramos, J.J. (2021). Self-access language centres: Practices and research perspectives. In M. Jiménez Raya & F. Vieira (Eds.), Autonomy in language education. Theory, research and practice (pp. 175–190). Routledge.
2019
Carette, E., & Tassinari, M. G. (Eds.) (2019). Enhancing autonomy in self-access language centres: Experiences, reflections, new directions. Développer l’autonomie dans les centres de langues en libre accès : expériences, réflexions, nouvelles orientations. Mélanges CRAPEL, 40(1). http://www.atilf.fr/spip.php?rubrique660
2018
Tassinari, M. G. (2018). Autonomy and reflection on practice in a self-access language centre: Comparing the manager and the student assistant perspectives. Studies in Self-Access Learning Journal, 9(3), 387–412.http://sisaljournal.org/archives/sep18/tassinari
2017
Tassinari, M. G. (2017). Encouraging autonomy through a community of practice: The role of a self-access centre. Studies in Self-Access Learning Journal, 8(2), 157–168. https://doi.org/10.37237/080208
Tassinari, M. G. (2017). A self-access centre for learners and teachers: Promoting autonomy in higher education. In M. Jiménez Raya, J. J. Martos Ramos & M. G. Tassinari (Eds.), Learner and teacher autonomy in higher education: Perspectives from modern language teaching (pp. 183–208). Peter Lang.
2016
Tassinari, M. G. (2016). Language learning beyond the classroom: Lernerräume (er)öffnen. In A. Hettiger (Ed.), Vorsprung durch Sprachen. Fremdsprachenausbildung an den Hochschulen. Dokumentation der 28. Arbeitstagung 2014 an der Technischen Universität Braunschweig (pp. 225–243). AKS Verlag.
2013
Thornton, K., Nurjanova, U. & Tassinari, M. G. (2013). Reflections on experience: The role of advisors, teachers and self-access facilities in higher education contexts. In A. Barfield & N. Delgado Alvarado (Eds.), Autonomy in language learning: Stories of practices (pp. 105–116). IATEFL.
2011
Ortiz, I. & Tassinari, M. G. (2011). Eine integrierte Lernumgebung zur Förderung von Lernerautonomie. In R. Arrntz, H. P. Krings & B. Kühn (Eds.), Autonomie und Motivation. Erträge des 2. Bremer Symposions zum autonomen Fremdsprachenlernen (pp. 143–153). AKS-Verlag.